فرآيند بازيافت فلز پالاديوم

وبلاگي براي سئوي سايتهاي ايراني

فرآيند بازيافت فلز پالاديوم

۱۵ بازديد

بازيافت فلز پالاديوم

ابتدا مونتاژ روي برد از آنها جدا ميشود داخل كوره قرار مي گيرد و سپس ذوب مي شود و به يك فلز تبديل مي شود و آن را در داخل اسيد نيتريك حل كرده و به اندازه محلول به آن آب مقطر اضافه مي كنيم و هم مي زنيم تا خنثي شود،بعد دوباره اين محلول را اسيدي مي كنيم تا پالاديوم جدا شود و به آن جوهر نمك اضافه مي كنيم و هم ميزنيم و اين عمل را تا زماني تكرار مي كنيم كه محلول اسيدي شود ،بعد آب مقطر را اضافه كرده و به مدت ۱۰ دقيقه هم زده و به مدت ۴۸ ساعت كنارمي گذاريم بعد از ۴۸ ساعت يك محلول نارنجي رنگ ته نشين شده و آن را با آب مقطر شسته و مي گذاريم در كوره ذوب شود تا به پالاديوم تبديل شود.

فرآيند بازيافت فلز پالاديوم

در نظر داشته باشيد يكي از مهم ترين نيازهاي كه در صنعت بازيافت فلزات گرانبها نظير پالاديوم وجود دارد ؛دسترسي به تجهيزات مرتبط با اين صنعت است.
زباله هاي الكترونيكي خيلي بيشتر از آنچه فكر مي كنيد به محيط زيست مان آسيب مي زند پس بهتر است اين نوع زباله ها را از يكديگر تفكيك كنيد.
زباله هاي صنعتي ،كشاورزي و ساختماني،شامل ضايعات كشاورزي ،فلزات،مواد پلاستيكي ،شيميايي و نخاله هاي ساختماني در جريان فعاليت هاي اقتصادي توليد مي شوند.

زباله بيمارستاني ؛مواد حاصل از فعاليت هاي پزشكي و درماني نظير سرنگ ها،مواد پانسمان ،باقيمانده داروها و وسايل جراحي را تشكيل مي دهد.
زباله هاي خطرناك ؛ زباله هايي هستند كه تاثيرات شيميايي ،آتش زايي،انفجاري و سمي را دارند.مانند باتري،روغن ترمز ،حشره كش، رنگ هاي روغني ،لامپ هاي كم مصرف ،قطعات الكترونيكي ،رايانه ها و تجهيزات الكتريكي آنها،لوح هاي فشرده ،گوش هاي تلفن همراه هوشمند،زباله هاي هسته اي و اتمي .زباله هاي الكترونيكي مقدار زيادي فلزات سمي و خطرناك مانند ؛جيوه ،سرب ،كادميوم و پالاديوم دارند.

فلز پالاديوم

زباله هاي خانگي و شهري و زباله هاي كشاورزي و صنعتي را به روش هاي مختلفي بازيافت مي كنند؛از جمله كمپوست كردن و سوزاندن آنها ك ميتوان از سوزاندن زباله ها در توليد انرژي گرمايي و الكتريكي استفاده كرد.
زباله هاي بيمارستاني و زباله هاي خطرناك بايد با روش ها و شرايط خاصي دفع شوند و رها كردن آنها در محيط زيست،صحيح نيست و عواقب زيان باري در پي دارد.
مواردي كه ذكر شد توضيحاتي بود در مورد زباله هاو انواع آن و فرآيند بازيافت ،تا آگاهي نسبي در مورد اين موضوع داشته باشيد و ذهن شما را كمي آماده كنيم در مورد مبحث اصلي ،با ما همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.