دليل بازيافت فلزات كاتاليزور

وبلاگي براي سئوي سايتهاي ايراني

دليل بازيافت فلزات كاتاليزور

۳۴ بازديد

دليل بازيافت فلزات كاتاليزور

بازيافت فلزات گرانبها از مواد مستعمل فرآيند بسيار مهمي است ؛ چرا كه كاتاليست هاي زيادي در صنعت نفت مورد بهره برداري قرار مي گيرند كه داراي فلزات گرانبها هستند اما تاكنون به دليل دسترسي نداشتن به دانش فني براي به دست آوردن اين فلزات از كشورهاي خارجي كمك گرفته مي شد .
خواص كاتاليزوري پلاتين بسيار مهم است ،

دليل بازيافت فلزات كاتاليزور

چرا كه پلاتين به عنوان يكي از اجزاي اصلي محصولات فلزي مانند الكترود است و در برخي واكنش هاي شيميايي به عنوان كاتاليزور به كار مي رود ؛ در نتيجه بنابه دليل قيمت زيادي كه پلاتين در تمام دنيا دارد بازيافت اين فلز از كاتاليست هاي مستعمل يك ضرورت اقتصادي به شمار مي‌رود و از آنجايي كه فرآيند بازيافت اين فلز از كاتاليست مستعمل در ايران صنعتي نشده است و سالانه مقادير قابل توجهي از اين كاتاليست ها به منظور بازيافت فلزات با ارزش آن به خارج از كشور فرستاده مي شود .

بر اساس ميانگين مصرف بالاي اين كاتاليست ها كه بالغ بر صد تن در سال است اگر اين طرح در ايران صنعتي شود گامي بزرگ در جهت صرفه جويي اقتصادي و رسيدن به خودكفايي خواهد بود.

شركت هاي بسياري در كشور وجود دارد كه به بازيافت كاتاليست ها مي پردازند و براي اين كار نياز به تاييديه دارند اما هنوز كه تاييديه را نگرفتند اخبار حاصل از بازيافت منتشر مي‌شود و مانع انجام اين كارها مي شود در نتيجه نبايد اين اخبار در سطح گسترده انتشار يابد ،

موارد فوق از جمله خطرات بازيافت كاتاليزور ها مي‌باشد كه باعث كاهش توليد در كشور و همچنين خروج فلزات گرانبهايي كه در نتيجه بازيافت كاتاليست ها به دست مي آيد به واسطه قاچاقچيان به خارج از مرزها است .

از جمله مشكلات فرايند بازيافت كاتاليست هاي مستعمل كانورتور مي توان به موارد زير اشاره نمود :

با توجه به مقاومت بالاي فلزات گروه پلاتين بازيافت اين گروه در برابر اسيد ها و نقطه ذوب بسيار بالاي آنها داراي پيچيدگي هاي زيادي است .
اگر بخواهيم فرآيند بازيافت كاتاليست‌ هاي كانورتور به صرفه باشد بايد حجم زيادي از آنها را در دسترس داشته باشيم و همچنين به خاطر اينكه كاتاليست‌ ها زياد هستند نياز به انبار خواهيم داشت .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.