معرفي كاتاليزور يا مبدل كاتاليستي

وبلاگي براي سئوي سايتهاي ايراني

معرفي كاتاليزور يا مبدل كاتاليستي

۹ بازديد

معرفي كاتاليزور

كاتاليزور يا مبدل كاتاليستي به وسيله اي گفته ميشود كه در قسمت خروجي اگزوز قرار مي‌گيرد كه با انجام يك سري واكنشهاي شيميايي گازهاي سمي كه حاصل از احتراق خودرو هستند به گازهاي بي ضرر تبديل مي كند.

اين فرايند مي تواند در جلوگيري از آلودگي هوا تاثير مثبتي داشته باشد.

اين مبدل ها ( كاتاليزور يا مبدل كاتاليستي ) انواع مختلفي دارند كه البته داراي تفاوت هايي هستند كه اين تفاوت ها به نوع خودرو و نوع سوخت بستگي دارند.
به طور مثال در مبدل كاتاليستي خودروهاي ديزلي واكنشهاي اكسيداسيون انجام ميشود و واكنشهاي مونوكسيد كربن كه حاصل از احتراق ناقص سوخت هستند را به اكسيد كربن و نيتروژن و آب تبديل ميكنند.
مبدل هاي كاتاليستي بيشترين كاربرد را در خودروها دارند اما بايد بگويم كاربرد اين مبدلها در ژنراتور ها و لكوموتيوها ، قطارها و هواپيما ها نيز مشاهده ميشود.
با توجه به اينكه آلودگي هوا از مهمترين دغدغه هاي بشر مي باشد بايد بگويم استفاده از كاتاليست ميتواند نقش بسيار مهمي در جلوگيري از آلودگي هوا ايفا كند.

معرفي كاتاليزور يا مبدل كاتاليستي

در اين مجموعه از مقاله هاي وبسايت كاتاليست به اين موارد اشاره ميشود و بهترين راهكار ها در استفاده از كاتاليست خودرو و البته موارد ايمني اين وسيله اشاره مي شود.
همچنين بايد بگويم كاتاليست از فلزات با ارزش توليد شده است و بعد از اينكه عمر كاتاليست به اتمام رسيد مي توانيد آن را به خريدار كاتاليزور فرسوده بفروش برسانيد.

عموما عمر كاتاليزور با اتمام عمر خودرو به پايان ميرسد و در حالت كلي اگر به خودرو يا كاتاليست آسيبي وارد نشود ميتوان ان را تا انتهاي عمر خودرو استفاده كرد.

معرفي كاتاليزور

از شايع ترين مواردي كه ميتواند به كاتاليست آسيب بزند ضربه هاي ناگهاني است.
اين ضربه ها ميتواند در اثر افتادن خودرو در چاله ها باشد يا ضربه هاي ناگهاني در هنگام رانندگي .

توجه داشته باشيد فلزات كاتاليزور گرانبها هستند پس بعد از اتمام عمر كاتاليزور آن را خريدار كاتاليزور استوك بفروشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.